Okénko do MTG historie
Nezačalo to nijak růžově, protože jako první přišlo odmítnutí, ale než se k této historické události dostaneme, pojďme ještě o trochu dále v čase k jednomu americkému matematikovi, vynálezci a hernímu designérovi. Když Richard Garfield v mladém věku objevil Dungeons&Dragons, nakoplo ho to takovým způsobem, že sám začal vymýšlet hry a už ve 13ti letech údajně navrhl svou první hru. V roce 1991 už pokročil natolik, že pro svůj nejnovější počin nesoucí název RoboRally hledal někoho, kdo by byl schopný jej začít vyrábět a vydávat. Zde na scénu přichází tehdy ještě mladá a ne tolik známá společnost Wizards of the Coast.
Od failu k challenge accepted
Po prvním představení sice deskovka RobotRally udělala dojem, ale bohužel by pro začínající společnost byla příliš velkým rizikem vzhledem k vysokým nákladům na výrobu, a tak byla zamítnuta. Ríša Garfieldů se ale s nezdarem nehodlal smířit, takže vyzval hlavouna z pobraděmlékotekoucího Wizards of the Coast k tomu, ať mu popíše jakýkoliv herní koncept s tím, že mu podle něj pak vytvoří hru. Volba padla na něco jednoduchého, lehce přenositelného a hlavně levného na výrobu, tedy jinými slovy řečeno, vlhký sen každé (ne)herní společnosti.
To vše ještě ideálně tak, aby se do té hry daly snadno zavádět konvence. No, a víte, jak to dopadá, když dáte matematikovi vymyslet něco jednoduchého – Magic: The Gathering je nyní považována za vůbec nejkomplexnější a nejkomplikovanější karetní hru, tedy alespoň podle borců z MIT. Každopádně o 2 roky později, tedy roku 1993, byla oficiálně představena karetní hra Magic: The Gathering, která byla natolik unikátní, že se v té době nepodobala žádné jiné.
A co bude s Magic The Gathering dál?
Popularitu si Magic The Gathering udrželo až dodnes, takže není divu, že vycházejí stále nové a nové edice se stále propracovanějšími herními mechanikami, které každých pár měsíců promyšleně atakují nejen protihráče, ale také peněženky sběratelů a samotných hráčů. Do této pasti jsem bohužel spadl i já, když jsem nedávno pod vlivem nostalgie zavzpomínal na dětská léta na gymnáziu a hraní MTG kartiček o přestávkách ve škole, našel staré ohrané karty a následně zjistil, že akorát vyšla edice The Lord of the Rings: Tales of Middle-earth.
Nemusím zdůrazňovat, že LOTR je pro mě jakožto sci-fi/fantasy nadšence srdeční záležitostí a takhle brutální kombo jsem prostě neustál, takže se teď můžete těšit na celou plejádu článků přinášejících magikáckou (čti: [medžikáckou]) osvětu. Anebo je to trochu i tím, že mi manželka slíbila, že když jí dostatečně vysvětlím pravidla a srozumitelně a přehledně sepíšu herní konvence, tak začne hrát se mnou. Případně jí zkusím obrátit na Pokémony.