Levers and Chests zatím nic nikomu neříká, ale o Minecraftu už asi slyšel něco každý. Méně známé už ale asi bude jméno jeho stvořitele Markuse Perssona. Ten je známý pod přezdívkou Notch a rozhodně už není cizincem ve světě herního průmyslu. Jeho kultovní hra Minecraft si získala srdce milionů hráčů po celém světě. Ačkoli se zdá, že s Minecraftem dosáhl vrcholu úspěchu, Persson se nezastavil. Nedávno odhalil svůj nový projekt a rovnou kvůli němu založil i samostatné herní studio. Na co se tedy od něj můžeme v oblasti počítačových her těšit tentokrát?
Markus Persson ve zkratce
Švédský rodák Markus Persson je postavou, která zůstane v paměti herního světa navždy. Jeho geniální mysl a kreativní talent stály za vytvořením fenomenální hry Minecraft, která změnila pravidla herního průmyslu. Otevřený svět s neomezenou svobodou pohybu a činností láká miliony hráčů už od roku 2009.
Hra byla natolik populární, že ji od Notche v roce 2014 odkoupil americký technologický gigant Microsoft. A to za neuvěřitelných 2,3 miliard amerických dolarů (v českých korunách šlo o částku převyšující 500 miliard). Člověk by si řekl, že s takovými penězi už má jeden vystaráno, má možnosti, o kterých se mu ani nesnilo a může si splnit většinu svých snů. Peníze ale zřejmě nejsou vše a hnacím motorem může pro člověka být i něco jiného, třeba přinášet zábavu ostatním a vytvářet počítačové hry.
Notch zakládá Bitshift Entertainment
S tímto záměrem tedy založil nové herní studio, které se jmenuje Bitshift Entertainment. S úsměvem na tváři a plným nadšením oznámil na síti X svůj nový projekt – hru nazvanou Levers and Chests. I když je titul stále v rané fázi vývoje, už nyní je zřejmé, že se zde opět projevuje Perssonův charakteristický rukopis. Grafika je hravá, stylizovaná a kostičková, což mnozí hráči okamžitě spojí s Minecraftem. Podobnost je nevyhnutelná, když si všimneme známého fontu a designu.
Levers and Chests - návrat ke kořenům
Levers and Chests slibuje návrat k dobám, kdy Persson přemýšlel o hrách jako Legend of the Chambered. S tou si pohrával ještě v dobách, kdy svět Minecraft ještě neznal a vytvořené textury pro Legend of the Chambered alespoň posloužily jako základ při vývoji Minecraftu.
Má to být hra zaměřená na žánr Roguelike, což je jeden z nejstarších herních žánrů vůbec, jakýsi předchůdce RPGček. Hráč bude v podobě hrdiny prozkoumávat podzemní světy a sám Persson popisuje své nadcházející dílo jako kombinaci „Borderlands s dvacetistěnnou kostkou“. Tato ambiciózní vize oživuje vzpomínky na jeho minulé nápady a ukazuje, že Persson nehodil flintu do žita ani po pohádkovém odkupu Minecraftu Microsoftu.
Aktuální stav Levers and Chests
Aktuálně se jedná o jakousi one-man show, protože Markus Persson pracuje na Levers and Chests zatím sám. S vytvořením studia Bitshift Entertainment ale začal hledat další talentované vývojáře, kteří by mu pomohli realizovat jeho vizi. I přes ranou fázi vývoje už nyní můžeme vidět pravidelné aktualizace a obrázky ze hry na jeho profilu na síti X.
Zatímco hra stále vypadá jako prototyp, Perssonova oddanost a nadšení z ní přímo čiší. Cesta od ranných alpha verzí bude určitě ještě dlouhá a strastiplná, ale fanoušci z celé zeměkoule se už nyní nemohou dočkat toho, co bude následovat.